• +62813 1164 6660
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

School Life

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

 

Nilai yang dikembangkan dalam Pendidikan di SMA Islam Al Azhar BSD tercermin dari konsep nilai dalam Logo Yayasan Muslim Al-Azhar yang menggambarkan bangunan yang terdiri dari enam pilar dimana terbagi

  1. Tiga baris pertama melambangkan iman, islam, dan ikhsan.
  2. Tiga baris ke dua melambangkan kognitif, afektif, dan psikomotor.

Dalam logo tersebut mengandung makna bahwa Yayasan Muslim Al-Azhar sebagai institusi pendidikan ingin mendidik siswa siswi mereka bukan hanya menjadi insan yang pandai berkualitas dan mampu bersaing tetapi juga mempunyai akhlakul karimah yang baik. Begitupun, dengan SMA Islam Al Azhar BSD sebagai sebuah lembaga pendidikan yang berciri khas Islam memiliki cara pencapaian tujuannya berbeda dari lembaga pendidikan yang lainnya bahkan cara ini dapat dijadikan sebagai nilai plus tersendiri . Adapan cara pencapaian tujuan tersebut melalui penerapan program pembinaan keagamaan  yang dikenal dengan : sembilan jalur pembinaan kegamaan” yaitu :

  1. Jalur Mata Pelajaran Agama Islam
  2. Jalur Internalisasi Nilai-Nilai Islam setiap Mata Pelajaran
  3. Jalur Tadarus dan Kehataman Al-Qur’an
  4. Jalur Peringatan Hari Besar Islam
  5. Jalur Pesantren Latihan
  6. Jalur Standar Kompetensi Agama Islam
  7. Jalur Peribadatan (Sholat Berjamaah)
  8. Jalur Budaya dan Iklim Sekolah
  9. Jalur Tahfidz

Proses pendidikan yang dijalankan di Perguruan Islam Al-Azhar BSD, disamping merujuk pada konsep dan prinsip-prinsip pendidikan Islam (al-tarbiyyah, al-islamiyyah), juga  mengacu kepada empat pilar pendidikan yang dicanangkan UNESCO, yaitu: learning to know (belajar untuk mengetahui); learning to do (belajar untuk melakukan sesuatu); learning to be (belajar untuk menjadi diri sendiri); dan learning to live together (belajar untuk menjalani kehidupan bersama)

SCHOOL LIFE

 The values ​​developed in education at Al Azhar BSD Islamic High School are reflected in the concept of value in the Logo of the Al-Azhar Muslim Foundation which describes a building consisting of six pillars which is divided

  1. The first three lines represent faith, Islam, and ihsan.
  2. The second three lines represent cognitive, affective, and psychomotor.

The logo implies that the Al-Azhar Muslim Foundation as an educational institution wants to educate their students not only to be smart, quality and competitive but also have good morals. Likewise, with Al Azhar BSD Islamic High School as an educational institution that is characterized by Islam, it has different ways of achieving its goals from other educational institutions. This method can even be a plus in itself. There are ways to achieve these goals through the implementation of a religious guidance program known as: nine channels of religious development "namely:

  1. Islamic Subject Course
  2. The Path of Internalizing Islamic Values ​​for each Subject
  3. The Path of Tadarus and the Khataman Al-Qur'an
  4. The route to commemorate Islamic holidays
  5. The Islamic Boarding School Track
  6. Islamic Religion Competency Standards
  7. Path of Worship (congregational prayer)
  8. Cultural Path and School Climate
  9. Tahfidz Line

The education process carried out at the Al-Azhar BSD Islamic College, besides referring to the concepts and principles of Islamic education (al-tarbiyyah, al-islamiyyah), also refers to the four pillars of education proclaimed by UNESCO, namely: learning to know; learning to do; learning to be; and learning to live together.


© SMA ISLAM AL - AZHAR BSD